Boende

Vi är en del av Golfhuvudstaden, som erbjuder flera olika golfpaket! Men, du kan självklart också kombinera ditt alldeles eget golfpaket genom de hotell, bed & breakfast som vi samarbetar med enl. nedan!

Golf med extra allt!

Drömmer du också om den bästa golfupplevelsen?

Då är Golfhuvudstaden Halmstad din självklara destination! Intill västkustens och Sveriges mest populära sandstrand Tylösand finns 10 uppskattade golfanläggningar med golfpaket för hela familjen. Dessutom har Halmstad så mycket mer än golfklubbar att erbjuda med sitt rika utbud av natur, kultur och nattliv. Här är alla upplevelser inom räckhåll – till och med den mest svårträffade greenen.

Välkommen till Golfhuvudstaden i Sverige>>

Best Western Grand Hotel

Anrika Best Western Plus Grand Hotel i Halmstad byggdes år 1905. Ett fullservice hotell med restaurang, bar och konferens i Halmstad. Beläget i vackra Östra förstaden.

Sånär som på ett stenkasts avstånd från hotellet ligger tågstationen, gästhamnen & Stationsparken. Det finns generöst med parkeringsplatser intill hotellet & inom fem minuters promenadväg finner du teater, bio, shopping, museer, konstgallerier och ett pulserande nattliv. Halmstad är även vida känt för sin fantastiska natur, sina milslånga stränder och salta bad. Här finns verkligen något för alla, oavsett ålder eller intressen.

Best Western ligger i centrala Halmstad.

Best Western Grand Hotell>>

Hotell Continental

Vårt hotell i centrala Halmstad är lite annorlunda och det är vi stolta över, här hittar du ett unikt boende på västkusten inte långt från Tylösand.

Vi finns i ett vackert hus med över 100-åriga anor och erbjuder en atmosfär med utpräglad hemkänsla – här vaknar du till doften av nybryggt kaffe och nybakat bröd. I vår mysiga lobbybar spelas skön musik och på rummen hittar du inbjudande sängar med många sköna kuddar och i badrummen hudvårdsprodukter från Frankrike.

Hotel Continental ligger i centrala Halmstad.

Hotell Continental>>

Clarion Collection Norre Park Hotell

Inrymt i ett vackert sekelskifteshus i centrum av Halmstad finner du Clarion Collection Hotel Norre Park. Hotellet ligger i den grönskande delen av Halmstads centrum med vackra Norre Katts Park mittemot. Väl innanför hotellets dörrar möts du av familjär och gemytlig atmosfär som följer dig ända upp på rummet!

Här finns allt från det lilla enkelrummet till hotellägenheten på 75 kvadratmeter, det är bara att välja.

Hotell Norre Park ligger i centrala Halmstad.

Hotell Norre Park>>

First Hotell Mårtensson

First Hotel Mårtenson är ett centralt beläget hotell i hjärtat av Halmstad.  Hotellet har en gedigen historia med anor som sträcker sig tillbaka till 1858. Vi har 103 bekväma och charmiga rum i olika storlekar, många med härlig utsikt över ån Nissan som rinner genom staden.

Alla våra Superior och Deluxerum är nyrenoverade och genomgick ett lyft under hösten 2012. Den största lokalen i vår konferensavdelning rymmer upp till 150 personer och vi vår populära frukostbuffé serveras i vårt galleri.

First Hotel Mårtensson ligger i centrala Halmstad.

First Hotel Mårtensson>>

Tylebäck

Hotell och konferens i Tylösand! En modern anläggning med ett brett utbud.

Ett stenkast från västkustens vita sandstränder och granne med några av Sveriges bästa golfbanor.

Vi erbjuder allt från moderna konferens- och hotellrum till vandrarhemsboende & stugor med självhushåll.

Tylebäck är den ultimata platsen för rekreation och motivation. Vill du njuta av Hallands vackra natur följer du enkelt Prins Bertils Stig genom lummig strandskog utmed havet in till Halmstad. Åt andra hållet finner du Mjellby Konstmuseum  och Halmstadgruppens verk kompletterade av tillfälliga utställningar.

Tylebäck ligger ca. 10 min. från Haverdals Golfklubb.

Tylebäck>>

Hotell Scandic Hallandia

Hotell Scandic Hallandia är vackert beläget mitt i Halmstads centrum vid Nissans strand och Halmstad slott.

Scandic Hallandias centrala läge i Halmstad gör hotellet till den perfekta basen för shopping och aktiviteter. Nära hotellet hittar du butiker, museer, hembyggdsgårdar och konst. Längst Halmstad kust finns även ett flertal härliga badstränder.

Under din vistelse på hotell Scandic Hallandia kan du koppla av i vår relaxavdelning med bastu, jacuzzi och en fantastisk utsikt över Halmstad. Vår hotellrestaurang SVEA erbjuder lunch, brunch, middag samt after work med cocktails i den mysiga baren. I våra konferenslokaler kan du hålla möten för upp till 100 personer. Passa på att låna en cykel från receptionen och utforska Halmstad.

Scandic Hotell ligger i centrala Halmstad.

Hotell Scandic Hallandia>>

Ringenäs Golfhotell

Tänk att få vakna upp och se ut över Sverige vackraste kust!

Vi erbjuder moderna dubbelrum med balkong eller terrass. Alla våra rum har havsutsikt över Kattegatt och Ringenäs strand ligger endast 500 meter bort.

Alla våra 24 dubbelrum är utrustade med platt-TV, värdeskåp och vattenkokare.

Ringenäs Golfhotell ligger ca. 5 min. från Haverdals Golfklubb.

Ringenäs Golfhotell>>

Halmstad Golfarena

Ett bekvämt och personligt litet B&B mitt i ett himmelrike för golfare.

Du behöver varken vara golfare eller medlem för att checka in på Halmstad Golfarenan. Det trevliga lilla hotellet hyser in gäster precis som vilket hotell som helst och dessutom till en attraktiv prisnivå. Förutom en fantastisk omgivning kan du enkelt insupa den familjära atmosfären där du välkomnas av en omhändertagande personal.

Golfarenan ligger i Ringenäs, ca 5 minuter med bil från Haverdals Golfklubb.

Halmstad Golfarena>>

Stugor, Camping & Vandrarhem