Range & närspel

På vår "Titleist tour Soft range" kan du träna i ur och skur, här finns tak för regniga dagar!

I bollmaskinen går det att betala med flera olika betalmedel såsom betalkort, swish och framförallt app som vi främst rekommenderar. Ladda ned appen "GolfMore" där ni också kan ladda ert rangekonto att använda av hos oss på Haverdals GK.

Vi har även ett stort greenområde till höger om rangen som innefattar två bunkar och stora finklippta gräsytor, perfekt för närspelsträning med andra ord!

9-hålsbanor & övningsgreener

Vi har även två olika 9-hålsbanor på Haverdals Golfklubb som är utmärkt för bra träning. Den ena är vår korthålsbana som ni finner till vänster om 18-hålsbanans första tee. Banan är utmärkt för nybörjaren eller den som vill träna extra på wedgar och chippar.

Den andra banan finner ni i skogen till höger om greenen på hål 18. Läste du i skogen?! Visst gjorde du det! Vår djungelbana är en utmanande och rolig 9-hålsbana som enbart spelas i skogen. Det rekommenderas att spela med mjuka bollar som lånas i shopen och är framförallt för de små men vuxna kan ha otroligt roligt också. För extra utmaning går det även att spela med riktig golfboll. På samma bansträckning går det även att spela frisbeegolf samt footgolf vilket kan vara en rolig aktivitet för hela familjen.

Sist men inte minst har vi två fantastiska greenområden för putt och chip som ni finner i anslutning till klubbhusen. Även här kan du träna med stor variation för att utveckla dig som golfare.

Varmt välkomna till våra fantastiska träningsområden!