Varmt välkommen att utveckla ditt spel hos oss på Haverdals Golfklubb!

Hos oss på Haverdals Golfklubb erbjuds träning för alla kategorier av golfare. Oberoende om du är nybörjare eller elitspelare finns möjligheten att utvecklas med hjälp av våra tränare Kristian Söderström Malmborg och Nicholas Blomqvist. Vår tränarstab kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt med all den kompetens dem besitter.

PGA Head Professional

Kristian Söderström Malmborg

Arbetat på Haverdals Golfklubb sedan 2015 och blev Head Pro säsongen 2018. Kristian är utbildad PGA Club Professional och har stor bakgrund inom fysisk träning där han innehar en kandidatexamen inom biomedicin inriktning fysisk träning från Högskolan i Halmstad. Kristian arbetar också som golftränare på Asperos Idrottsgymnasium i Halmstad och har även arbetat med Swedish Golf Team där han varit fystränare under olika läger samt utbildat inom Golfens Ledarutbildning 1.

Epost: kristian@haverdalsgk.se

PGA Assistans Professional

Nicholas Blomqvist

Nicholas gör sin fjärde säsong som assisterande golftränare på Haverdals Golfklubb. Han har genomgått PGA:s tränarassistentutbildning och har ett år kvar på PGA:s huvudtränarutbildning. Nicholas har ett stort intresse kring Paragolf, där han bedriver golfträning för barn och ungdomar med någon typ av funktionsnedsättning på Haverdals GK. Nicholas jobbar även som idrottskonsulent på Hallands Golfförbund där han jobbar med junior och elitverksamheten i distriktet.

Epost: nicholas@haverdalsgk.se