Tävlingsinformation

Svensk juniortour arrangeras av Svenska Golfförbundet och är riksomfattande juniortävlingar som spelas på 4 nivåer från och med 2023: Elit, division 1, 2 och 3. Svensk juniortour är för dig som är mellan 13-21 år och har handicap 36 eller lägre. Samtliga tävlingar spelas scratch (utan hcp). Har ni frågor gällande Svensk juniortour är det Daniel Rosendahl på SGFs tävlingskansli för juniorer ni ska kontakta. HÄR finner ni hans kontaktuppgifter.

För att få spela på Svensk juniortour behöver du betala in en touravgift och det gör du via golf.se och MinGolf. Anmälan och betalning av touravgift öppnas under mars månad. Tävlingsanmälan till omgångar av Svensk juniortour görs även den på golf.se via MinGolf. Anmälan stänger 2 veckor före tävlingen. Samtliga spelare måste registrera sig senaste tre dagar före tävlingen kl.12 via MinGolf. Genom att betala anmälningsavgifter registreras spelaren till tävlingen.

Vid efteranmälningar till Svensk juniortour skickas följande info i ett mejl till juniortavling@golf.se: Namn, golf-ID och vilken tävling som gäller. Vid avanmälan skickas namn och gällande tävling till samma adress.

Anmälan till Hallandstouren görs på golf.se via MinGolf eller via mail till: nicholas.hgdf@outlook.com. Anmälan stänger tre dagar före tävlingsdagen kl.12. Vid efteranmälan till Hallandstouren skickas följande info i ett mail till nicholas.hgdf@outlook.com: Namn, golf-ID och vilken tävling som gäller.

Svensk juniortour division 3 och Hallandstouren är två skilda tävlingar men spelas på samma bana i en gemensam kanonstart kl.9.00 varje tävlingsomgång. Båda tävlingarna anmäler man sig till via golf.se. Hallandstouren spelas i två åldersklasser: 0-12 år och 13-21 år. I klassen för 0-12 år (Rookie-klassen) kommer inga resultatlistor att publiceras i linje med rekommendationer från RFs regler för tävling för barn. I klassen för 13-21 år fördelas priser både efter en brutto och netto resultatlista. På Hallandstouren behöver spelarna själva inte betala tävlingsavgiften, utan den faktureras till hemmaklubbarna.

OBS! Omgång 3 och 4 av Svensk juniortour division 3 spelas över 36 hål.

Har ni har frågor och funderingar, hör gärna av er till:

Nicholas Blomqvist
Idrottskonsulent Hallands Golfförbund
Mail:nicholas.hgdf@outlook.com
Tel. 070 2914 206

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL TÄVLINGSPROGRAM VIA HGDF KOPPLAT TILL HALLANDSTOUREN OCH JUNIORTOUREN DIVISION 3

Övriga tävlingar

Svenska Golfförbundet anordnar följande tävlingar:

Teen Cup, JSM Klubblag, Grand Opening, Skol-SM, ANNIKA Invitational Europe och ANNIKA Cup