Nybörjarkurser

Våra ledord som till stor del sammanfattar vår verksamhet är gemenskap, glädje och utveckling!

Vi tror på en aktivitet där alla är välkomna att delta, såväl ensam som familj, man som kvinna & gammal som ung! Det finns aktiviteter för de äldre, de yngre, de som vill tävla och de som uppskattar en promenad i frisk luft och underbar miljö!

Haverdals Golfklubb bildades 1989 och har sedan dess hunnit bli både Sveriges bästa juniorklubb och årets golfbana. Vi har en välskött bana, bra restaurang och en stark ekonomi.

Under våra nybörjarkurser går vår PGA Pro, Nicholas Blomqvist, igenom alla golfens slag samt teori kring golfspelet så att ni alla tar steg framåt individuellt. Efter avslutad kurs tar ni steget vidare in i golfen och erbjuds 2 gratis uppspelsrundor (9 hål * 2) på stora banan antingen med faddrar från golfklubben eller golfare ni känner själva som har 36 i hcp eller lägre.

Kurs 1

Datum: 1/7-4/7 (må-to)

Tid: 09:00-12:00

Kostnad: 2.400:-

Kurs 2

Datum: 15/7-18/7 (må-to)

Tid: 09:00-12:00

Kostnad: 2.400:-

Lån av utrustning och kursmaterial ingår

Eftersom vi har kö sedan juni 2020 kan vi tyvärr inte erbjuda medlemskap för seniorer för tillfället. Möjligheten finns självklart att ställa sig i kö samt även att bli greenfeemedlem om ni så önskar. Klicka HÄR om ni vill ställa er på kö.

OBS! Vid 5 anmälningar eller mindre per kurs kan det innebära att kursen blir färre timmar än planerat.

Nybörjarkurser 2024

Du måste fylla i alla fält märkta med stjärna.