Välkomna till vinterträning 3.0 - 2023/2024!

Nu är äntligen anmälan till årets vinterträning öppen. Förra årets upplägg blev än en gång succé där effekter som ökad slaglängd, bättre välmående, lägre hcp var vanliga. Vi fortsätter således på liknade upplägg men skruvar på vissa saker utifrån förra vinterns feedback.

Vi blandar även i vinter golfträning med fysträning via verktyget Kinexit. Detta gör det möjligt för tränarna att ge alla deltagare individuella träningsprogram trots gruppformatet. Vi kommer dock genomföra några träningar enbart med fys via Kinexit så att frågor kan fångas upp samt att ni får tips på övningar som passar er individuellt. Vi ser även till att ni lär er och gör övningarna med rätt teknik. Nytt för denna vinter är att vi tränare kommer också filma ihop egna fysprogram som ni får via video ifall ni känner att videos från Kinexit är lite svåra att följa ibland.

I vardera grupps forum kommer även videomaterial från tränarna att delas vilket gör att ni kan ta del av de viktigaste från ett träningspass om ni missar det eller mycket enkelt gå igenom övningar med mera själv på rangen, hemifrån eller liknande.

Att träna golf under vinterperioden kan vara den bästa investeringen till ditt spel du någonsin gjort. Ta chansen att ge dig förutsättningar till att spela bra och rolig golf redan när banan öppnar upp 2024!

Vid frågor kontakta gärna våra tränare via kristian@haverdalsgk.se, nicholas@haverdalsgk.se eller ring in till 035-144990.

Kort info om de olika grupperna:

• Seniorträning - För dig som vill träna i grupp och ha god gemenskap samtidigt som ni blir bättre på golf och får hålla igång kroppen under vinterperioden. Grupper med 8 personer.

• Seniorträning PREMIUM - Träning för dig som vill träna målmedvetet i grupp och få mer tid med din tränare för maximera din utveckling under vintern. I denna grupp kommer vi ha god gemenskap samtidigt som ni blir bättre på golf och får hålla igång kroppen under vinterperioden.

• Damgrupp - Träning för dig som vill ha god gemenskap damer emellan samtidigt som ni utvecklar er golf och får en bra start på säsongen 2024. Grupper om 6 personer för att få mycket tid med tränare.

• Kvällsträning - För dig som vill träna i grupp med golfare som har liknande HCP och stort intresse för sin golf. En grupp med fokus på maximal golfutveckling för att få en bra start på säsongen 2024. Mer individanpassning än andra grupper för att få bättre resultat av träningen. Djupare analyser kring sving och närspel. Grupper om 6 personer.

• Juniorträning - Till alla våra juniorer som vill fortsätta träna under vinter genom varierad och rolig träning innehållande teknik, simulatorspel med TrackMan, fys och teori. Allt för att utvecklas så bra som möjligt samtidigt som vi skapar god gemenskap och hjälper varandra.

Alla grupper startar vecka 45 och avslut vecka 12. Uppehåll över jul och nyår (v 51 - v 1) samt vecka 8 och 10. Vissa grupper kan komma att slås ihop vid få anmälda.

OBS! All träning sker på golfklubben och Halmstad Indoor Golf. Fördelning blir som grund 5 veckor på Indoor, 5 veckor inomhus på golfklubben och 5 veckor utomhus på golfklubben.

Alla som anmäler sig till vinterträningen är med i en utlottning av ett presentkort på Halmstad Indoor Golf värde 2.500:-

Läs mer om innehåll i våra grupper nedan. Anmälan finner ni via länk vid respektive kurs och tid (kopplat till lektionsbokningssystemet ProPlanner).

Juniorgrupp

Tävlingsgrupp
Måndagar & onsdagar - 18:00-19:00 - Klicka här för anmäla

Yngre juniorer
Måndagar - 17:00-18:00 - Klicka här för anmäla

• 6 månaders medlemsskap Kinexit
  • Individuella fysträningsprogram
  • Videomaterial från alla träningspass med övningar och tester kopplat till kursen
  • 30 eller 15 timmars träning med Nicholas/Kristian

Pris: 1.600:- (Tävlingsgrupp)
Pris: 1.000:- (Yngre juniorer)

Seniorträning

Tränare: Nicholas Blomqvist eller Kristian Söderström Malmborg
Pris: 3.500:-

Kvällsträning

Onsdag 19:00-20:00 0-16hcp (6 platser - FULLTECKNAD) - Klicka här för att anmäla

Onsdag 19:00-20:00 16-36hcp (6 platser) - Klicka här för att anmäla
Tränare: Nicholas Blomqvist

• 12 månaders medlemsskap Kinexit
  • Individuellt träningsupplägg
  • 15 timmars träning med Kristian eller Nicholas

HCP-gränsen är inte skriven i sten utan för en diskussion med tränarna om du är osäker vilken grupp som passar bäst.

Tränare: Kristian Söderström Malmborg eller Nicholas Blomqvist
Pris: 4200:-